Gittim, Gördüm, Geldim: Seyahatlerinizde Hayat Kurtaracak Uygulamalar

Her ne kadar tatillerimizi planlamayı tatilin kendisinden çok sevsek de planları yaparken takıldığımız, işin içinden çıkamadığımız ve yardım istediğimiz anlar olabiliyor. Üstelik yaşadığımız zorluklar sadece planlama aşamasında da kalmayabiliyor.

Bu yazımızda, tatilinizin hem planlama aşamasında hem de seyahatiniz sırasında hayat kurtaracak uygulamalarını derledik;

Seyahat Planlama Uygulamaları

Maps.me

Gittim, Gördüm, Geldim: Seyahatlerinizde Hayat Kurtaracak Uygulamalar | Maps.me

Temelinde harita ve navigasyon uygulaması olan maps.me’nin en önemli özelliği telefonunuzda internet bağlantısına ihtiyaç duymadan yolunuzu rahatlıkla bulmanıza olanak sağlaması. Maps.me’nin bu özelliğini kullanmak için seyahatiniz öncesi gideceğiniz şehrin haritasını uygulama üstünden indirmeniz yeterli. Üstelik indirdiğiniz şehir haritasının üstünde istediğiniz yeri işaretleyip kendinize özel listeler (kahve, akşam yemeği, müzeler vs.) hazırlayabiliyorsunuz.

Hopper

Hayat Kurtaracak Seyahat Uygulamaları | Hopper

Hepimiz tatil hazırlıklarına ilk iş olarak ucuz uçak bileti araştırarak başlıyor, uçuşumuzu ucuza getirmek için ekran başında saatler geçiriyoruz. Artık bu görevi bizim yerimize Hopper üstleniyor. Günde 15 milyardan fazla uçak biletini karşılaştıran Hopper, önümüzdeki 6 ay boyunca istediğimiz destinasyonda bilet fiyatlarının hangi tarihlerde düşeceğini bizlere söylüyor. Üstelik Hopper’ın yaptığı fiyat tahminlerinin doğruluk oranı %95’i buluyor.

Hopper’in bize sunduğu özellikler ise Watch a trip ve When to Fly. Uygulama, Watch a trip özelliği ile bilet fiyatı arttığında veya düştüğünde bize bildirim yolluyor. When to Fly özelliği ile de uygulamanın hazırladığı grafik üstünde bizlere bileti hangi zaman aralığında daha ucuza alınabileceğimizi gösteriyor.

Workaway

Hayat Kurtaracak Seyahat Uygulamaları | Workaway

Bu uygulamamız yurt dışı tatilinde kalacak yerini ve yemeğini bedavaya getirmek isteyenler için geliyor. Workaway, seyahatlerinde part-time çalışıp, yemek ve ev masrafından kurtulmak isteyen gezginlerle yardıma ihtiyaç duyan ev sahiplerini buluşturan bir uygulama. Uygulamaya kayıt olup gitmek istediğiniz bölgeyi seçtiğinizde istediğiniz kriterlere uygun ev sahipleri ve işler önünüze geliyor. Size de seyahatiniz sırasında yapmak istediğiniz işi ve kalmak istediğiniz evi seçmek kalıyor.

Seyahatimiz Sırasında Yardımcı Olacak Uygulamalar

FLIO

Hayat Kurtaracak Seyahat Uygulamaları | FLIO

Kalacağımız, gezeceğimiz yerleri ayarlardık, uçak biletimizi aldık ve artık o büyük gün geldi. Uçağımıza bindik ve büyük ihtimalle de daha önce hiç ayak basmadığımız bir havaalanındayız, üstelik telefonumuzda yolumuzu bulmamızı sağlayacak internet bağlantısı da yok. İşte bu durumda devreye FLIO uygulaması giriyor. FLIO uygulamasına bilgilerimizi önceden girdiğimiz takdirde havaalanlarında bulunan ücretsiz wi-fi ağlarına bağlanmak için hiçbir çaba harcamamıza gerek kalmıyor.

Böylece ücretsiz internet bağlantısı için sayfalarca form doldurmamız ve telefonumuza gelecek onay kodlarını beklememiz gerekmiyor. Ayrıca FLIO uygulaması üzerinden istediğimiz havaalanının haritasını, uçağımızın kalkış saatine kadar vakit geçirebileceğimiz yerleri ve havaalanındaki restoranların da görebilmek mümkün.

AroundMe

Gittim, Gördüm, Geldim: Seyahatlerinizde Hayat Kurtaracak Uygulamalar | AroundMe

Yurt dışı tatiliniz sırasında ufak bir kaza geçirdiniz ve eczaneye ihtiyaç duydunuz diyelim ya da tatilde arabanızla gezerken azalan benzininizin farkına varmadınız. AroundMe bize bu gibi durumlarda yardımcı oluyor ve hiç bilmediğimiz bir şehirde eczane, benzin istasyonu ve ATM gibi önemli yerleri elimizle koymuş gibi bulmamıza olanak sağlıyor. Ayrıca AroundMe uygulaması üstünden şehirdeki popüler olan mekanları ve etkinleri de görebilmemiz mümkün.

XE Currency

Hayat Kurtaracak Seyahat Uygulamaları | XE Currency

Dolar ve Euro’nun ne kadar olduğunu ülke gündemimizden az çok bildiğimizden dolayı, bu para birimleri üzerinden hesap yaparken çok da zorlanmıyoruz. Ancak durum kendi para birimi kullanan ülkelerde bu hesapları yaparken işler biraz çığırından çıkabiliyor. Bu gibi durumlarda da yardımımıza XE Currency koşuyor. Uygulama, dünya üzerindeki tüm para birimlerini dönüştürerek yurt dışında neye ne kadar harcayacağımızı bilmenizi sağlıyor.

Seyahat Sonrasında Kullanacağımız Uygulama

VSCO

Hayat Kurtaracak Seyahat Uygulamaları | VSCO

Aylarca planladığımız seyahatin sonuna geldik ve evimize geri döndük. Şimdi sırada seyahat boyunca çektiğimiz birbirinden güzel fotoğrafları Instagram’da paylaşma zamanı. Bu fotoğrafları düzenlerken kendimizi fazla yormaya gerek yok. Herkesin bildiğini düşündüğüm VSCO uygulaması bizim için yeterli olacaktır.