Sintra’nın içindeki Saklı Cennet: Praia das Maças

Portekiz, sıcak insanları, güzel yemekleri, birbirinden popüler şehirleriyle herkesin gönlünü fetheden bir ülke. Bu ülkeye giden her turist Lizbon, Porto, Sintra gibi popüler noktaları ziyaret ediyor tabii ki… Biz de öyle yaptık. Ancak Sintra’da yanlışlıkla ayarladığımız bir hostel bize rüya gibi bir gün yaşattı.

Portekiz’e giden turistlerin buraya gitme nedenlerinin başında Sintra gelir. Sintra çeşitli kaleleri, sarayları ve yapılarıyla her yıl binlerce turisti kendine çekiyor. Ancak Sintra’ya gidip de kalabalıktan sıkılırsanız size önereceğimiz şirin mi şirin bir kasaba var: Praia das Maças.

İnsan az, huzur çok

Yukarıda da bahsettiğim gibi Praia das Maças bize sürpriz oldu. Bu bölgenin varlığından bile haberimiz yoktu. Sintra’ya gidip bir gece orada kalmak istemiştik. Arkadaşım hostel ararken, “Çok şirin bir yer buldum hem de bayağı ucuz” dedi. Sintra’ya olan uzaklığına bakmadan yaptık rezervasyonu. Lizbon’a geldiğimizde haritaya bir baktık ki, hostel

Sintra’ya 8 kilometre uzaklıkta ve okyanus kenarında. Bölgede yaşayanlara sora sora hostelin olduğu yere giden otobüslerden birine bindik. Neredeyse yarım saat gittik, endişeliyiz de tabi. Yerli insanların yönlendirmesiyle otobüsten indik. Geldiğimiz yer birbirinden güzel plajları bulunan çok şirin bir sahil kasabasıydı ve birkaç İngiliz dışında neredeyse hiç turist yoktu.

Nerede kalınır?

Bizim kaldığımız yerin adı Meraki Hostel. Çok şirin ve renkli bir hosteldi. Bir gece için paylaşımlı odaya kişi başı 16 euro ödedik. Hostelin iki kişilik odaları da mevcut. Hostelimiz plajlara yürüme mesafesindeydi. Restoranlara ve markete de çok yakındı. Kasabada başka konaklama seçenekleri de mevcut tabii… Dilerseniz Sintra’da da konaklayıp buraya günübirlik gelebilirsiniz.

3 büyük plaja da çok yakın

Sintra ’nın içindeki Saklı Cennet: Praia das Maças

Praia das Maças’a varır varmaz, eşyalarımızı hostele koyduk ve okyanusa koştuk. Burası 3 büyük plaja çok yakın. Bunlardan en popüleri Praia Grande… Buranın manzarası gerçekten muhteşem. Çok güzel bir koy ve burada sörf yapan bir sürü insan görebilirsiniz. Şemsiye ve şezlong kiralayabileceğiniz işletmeler de bulunuyor. Biz tercihimizi Praia do Magoito’dan yana kullandık. Ancak baştan söyleyeyim burada herhangi bir işletme yok. Yani şemsiye, şezlong bulamazsınız. Bu sebeple bu koy da daha az insan var. Bizim tercih sebebimiz de bu oldu.

Okyanus burada çok dalgalı ve aşırı soğuk. Ancak soğuk sizi kendinize öyle güzel getiriyor ki çok dinç oluyorsunuz. Sadece tavsiyemiz okyanusa maksimum saat 4-5’e kadar girmeniz. Çünkü akşamüstü rüzgâr artıyor ve dalgaların boyu daha çok büyüyor. Praia das Maças’ta okyanusa girdikten sonra dalgaların sesleri eşliğinde keyifli bir yürüyüş yaptık. Hem tepelerde yürüyüş yolları bulunuyor hem de sahil kenarında…

Akşam yemeği için mutlaka deniz ürünü tercih edin

Praia das Maças’ta birçok kafe, restoran ve bar seçenekleri var. Özellikle deniz ürünleri meşhur olduğu için bir sürü balık restoranı bulabilirsiniz. Bölgede yaşayanlardan duyduğumuza göre bu restoranların arasında en ünlü olanı Neptuno-Grill… Otobüsten indiğinizde durağın hemen arkasında görebilirsiniz bu mekanı. Biz hostel sahibinin önerisiyle Barmacia adında bir bara gittik. Yemek yemedik ancak lokallerin dediğine göre buranın da yemekleri çok lezzetli.

İki dev patates kızartması, bir Portekiz birası Super Bock, bir limonata ve iki kokteyl için 14 euro ödedik. İster yemek yeyin, ister atıştırmalık eşliğinde bir şeyler için bu mekandan keyif alacağınızdan eminim.

Peki buraya nasıl ulaşacaksınız?

Sintra ’nın içindeki Saklı Cennet: Praia das Maças

Sintra’dan Praia das Maças’a ulaşım için iki seçenek var: Otobüs ve nostaljik tramvay. Nostaljik tramvayla gitmek çok keyifli olacaktır ancak saatleri çok seyrek. Biz 12’de tramvay durağına gittiğimizde, bir sonraki seferin ikide olacağını söylediler. Bu sebeple otobüsle gitmek zorunda kaldık. 441 nolu otobüsler bölgeye gidiyor ve 3 büyük plajdan geçiyor. Otobüslerin fiyatı tek yönü 3.5 euro. Ancak 15 euroya günlük ulaşım kartı da alabilirsiniz. Benim tavsiyem gideceğiniz yerleri belirleyip hesabınızı ona göre yapın.

Kaç gün ayırmalı?

Lizbon ve Sintra’daki turist kalabalığından eminim çok yorulacaksınız. Bu yüzden bir tam gününüzü buraya ayırmanızı öneririm. Öyle gezecek çok fazla yeri olmasa da Prais das Maças’tan huzurla ayrılacağınıza eminim.